اصفهان، خیابان مرداویج، ابتدای خیابان رسالت، ساختمان مرداویج، طبقه‌ی ۶

مزوتراپی مو | درمان ریزش و کم‌پشتی

logodark

فهرست مطالب

مزوتراپی به‌ همه‌ی روش‌هایی گفته می‌شود که در آن موادی با حداقل تهاجم به‌منظور خاصی مانند لاغری، احیای پوست یا مو به بدن تزریق می‌شود. در مزوتراپی مو مواد مغذی‌ و موردنیاز به پوست سر تزریق می‌شود و به‌مرور ریزش مو را متوقف می‌کند و موهای ریخته‌شده را بازمی‌گرداند.

کاربردهای مزوتراپی مو

• درمان ریزش مو
  • رویش مجدد موهای ریخته‌شده
  • درمان آلوپسی
  • ترمیم مو بعد از کاشت مو

مزو چطور عمل می‌کند؟

در مزوتراپی ترکیبی از مواد معدنی (مانند کلسیم، ید، منگنز، مس، روی، سلنیوم، آهن، پتاسیم)، ویتامین‌ها، تنظیم‌کننده‌های هورمونی، اسیدهای آمینه ، گشادکنندهای عروق و سایر مواد موردنیاز بدن به پوست سر تزریق می‌شود. این کار مو را تقویت کرده و به رشد فلیکول‌های جدید سرعت می‌بخشد. البته باید توجه داشته باشید که مواد تزریقی برای هر مراجعی بسته به نوع و میزان مشکل او متفاوت است.

مزوتراپی مو

چند جلسه مزوتراپی نیاز دارم؟

بدیهی است که تعداد جلساتی که برای درمان شما نیاز است به میزان و نوع مشکل شما بستگی دارد. ضمن آنکه اینکه واکنش بدن شما به این درمان چه باشد نیز اهمیت دارد. اثر این درمان در بعضی مراجعین واکنش سریعی داشته و درمان با جلسات کمتری به پایان رسیده است و در برخی مراجعین تعداد جلسات به دلیل دیر واکنش نشان دادن بدن بیشتر است. اما تجربه نشان داده است که نتیجه‌ی نهایی مزوتراپی مو معمولاً بین ۸ تا ۱۵ جلسه متغیر است. این در حالی است که بسیاری از مراجعین پس از جلسه‌ی سوم نتیجه‌های اولیه را مشاهده کرده‌اند.

اگر هم سؤالتان این است که فاصله‌ی بین جلسات چقدر است باید گفت که معمولاً توصیه می‌کنیم در اوایل انجام این درمان هر هفته مراجعه کنید و از از ۴ جلسه این فاصله را به دو هفته یک بار تغییر دهید. پس از این دوران هم می‌توانید ماهانه مزوتراپی کنید.

پیشنهاد ما

ما در کلینیک زیبایی و لاغری دکتر مینا پیشنهاد می‌کنیم مزوتراپی مو را با اوزون تراپی ترکیب کرده تا نتیجه را تا دو برابر بهتر و سریع‌تر ببینید.

اوزون تراپی مو

سعی کنید اگر به‌خاطر یک بیماری مانند کم‌کاری یا پرکاری تیروئید یا هر بیماری دیگر دچار ریزش مو شده‌اید، ابتدا در مسیر درمان آن بیماری قرار گرفته و سپس برای انجام مزوی مو مراجعه کنید.

مزایای مزوتراپی مو

• مرتب، زیبا و پرتر شدن موهای فر
  • افزایش خون‌رسانی و اکسیژن رسانی در کف سر
  • کاهش شوره‌ی سر
  • بهبود تراکم مو
  • بهبود اثرات سایر روش‌های درمانی
  • صافی، درخشندگی در هنگام برس مو
  • غذارسانی به بافت پوست و فولیکول‌ها
  • هزینه‌ی مقرون‌به‌صرفه
  • بالا بودن احتمال نتیجه‌دهی (حدود ۹۰درصد)
  • تعداد جلسات کم
  • درد و ناراحتی اندک
  • بهبودی سریع، بدون داشتن دوره‌ی نقاهت
  • عوارض جانبی بسیار کم

عوارض مزوتراپی مو

عوارض مزوتراپی چیزی نیست که فرد را از انجام چنین روش نتیجه‌بخشی بازدارد. ازطرفی این عوارض برای همه رخ نداده و کاملاً به وضعیت بدنی شما بستگی دارد. عوارض مزوتراپی مو موقتی هستند و به‌دلیل آنکه تنها در لایه درم پوست انجام می‌شود خطری برای سلامتی بیماران ندارد.

• خارش سر
  • درد خفیف
  • پوسته‌پوسته شدن موقت سر
  • زخم یا کبودی کوچک
  • درد سر یا حالت تهوع

آیا مزوتراپی مو درد دارد؟

طبیعتاً وارد کردن سرنگ به سر می‌تواند برای افرادی دردناک باشد، اما باتوجه به نازک بودن سر سرنگ این درد غیرقابل‌تحمل نبوده و آزاردهنده نیست. ضمن آنکه معمولاً پزشک یا اوپراتورها برای کاهش درد ناشی از تزریق، از بی‌حس‌کننده موضعی یا تزریقی روی پوست سر استفاده می‌کند تا دردتان کاهش یابد.

چه کسانی نمی‌توانند مزوتراپی کنند؟

کسانی که نمی‌توانند از این روش درمانی برای کاهش ریزش موی خود استفاده کنند دو دسته هستند؛ کسانی که یکی از مشکلات زیر را دارند از انجام مزوتراپی نتیجه نمی‌گیرند. به همین دلیل هزینه کردن برای این روش عاقلانه نیست:

• ریزش موی ناشی از سلفیس یا بیماری‌های زمینه‌ای
  • کسانی که درحال انجام شیمی‌درمانی هستند. (این افراد باید پس از پایان روند درمانشان برای ریزش مو مراجعه کنند تا سرعت برگشت مویشان افزایش یابد.)
  • مردان بالای ۴۰ سال یا افرادی که طاسی‌های آندروژنی شدید دارند.
  • خانم‌های بالای ۶۰ سال که طاسی‌های آندروژنی شدید دارند.
  • کسانی که به‌دلیل مشکلات ژنتیکی، موی خوبی ندارند.

دسته‌ی دوم افرادی هستند که این روش برایشان مضر است:

• افرادی که به بیماری‌های دیابت، هپاتیت، هموفیلی، ایدز و … دچار هستند.
  • خانم‌های باردار
  • افرادی که دچار مشکلات کبدی، کلیوی و قلبی هستند.
مزوتراپی مو

مراقبت‌های قبل از مزوتراپی مو

• شب قبل یا صبح روز مراجعه برای مزوتراپی موهای خود را بشویید.
  • از سه روز قبل از داروهایی مانند آسپرین و داروهای ضدالتهابی مانند ایبوپروفن مصرف نکنید.
  • اگر از داروهای ضدانعقادی یا رقیق‌کننده‌ی خون استفاده می‌کنید، حتماً پیش از جلسه‌ی درمانی با پزشک مشورت کنید.
  • از مواد تقویت‌ کننده، داروهای مراقب مو، مواد حالت‌دهنده و … تا حداقل ۲۴ ساعت قبل از درمان استفاده نکنید.
  • از ۴۸ ساعت قبل نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید.

مراقبت‌های قبل از مزوتراپی مو

• روز اول مایعات و آب فراوان بنوشید.
  • حداقل ۴ ساعت بعد از درمان، سر خود را نشویید و دوش نگیرید.
  • تا ۲ روز بعد از درمان از انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین که باعث تعریق می‌شوند، خودداری کنید.
  • تا ۲۴ ساعت از مواد تقویت‌ کننده، داروهای مراقب مو، مواد حالت‌دهنده و … استفاده نکنید
  • تا ۲۴ ساعت بعد از مزوتراپی برای مو از مصرف داروهای ضدالتهابی مانند آسپرین یا ویتامین E خودداری کنید.
  • تا ۴۸ ساعت بعد از درمان از رفتن به وان‌های آب گرم، سونا، جکوزی و ماساژ بپرهیزید.
  • تا ۴۸ ساعت بعد از نوشیدنی‌های الکلی استفاده نکنید.
  • تا دو هفته بعد از مزوتراپی مو در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • برای تسکین درد یا ناراحتی می‌توانید از مسکن‌هایی مانند استامینوفن استفاده کنید.
  • تا زمان بهبود کامل سر خود را ماساژ ندهید.
  • برای رفع کبودی و بهبود عوارض از داروهای تجویزشده توسط پزشک استفاده کنید.

آیا مزوتراپی مو، درمانی دائمی است؟

نمی‌توان با اطمینان گفت که این روش دائمی است و پس از آن امکان ریزش مو وجود نخواهد داشت. اما می‌توانید با تجدید ماهانه‌ی آن، ماندگاری‌اش را افزایش دهید.

خدمات
دستگاه
مراجعه کننده
رضایت

دیگر خدمات دکتر مینا

کاشت نخ لیفت و نخ جوانساز

افراد مناسب جهت جوانسازی پوست با نخ جوانسازی صورت با نخ سیلوئت برای زنان و مردانی در دسترس

بوتاکس مو چیست و چه مزایایی دارد؟

موی سر هم مثل صورت به بوتاکس نیاز دارد! چرا؟ زیرا با مرور زمان و شرایطی مانند آلودگی‌ها

پیلینگ پوست چیست و چه مزایایی دارد؟

پیلینگ پوست که در زبان انگلیسی معنای پوست کندن یا پوست انداختن دارد یکی از خدمات کلینیک‌های زیبایی

فرم دریافت مشاوره

تکمیل این فرم در دادن مشاوره بهتر به شما کمک می‌کند.

دکتر مینا رضایی