درمان نقرس در اصفهان

درمان نقرس

نقرس یک نوع شایع و پیچیده از آرتروز است که می تواند هر کسی را درگیر کند. بروز نقرس با علائمی مانند حملات ناگهانی و شدید درد، تورم ، قرمزی و حساسیت  در مفاصل، و اغلب مفصل در قاعده انگشت شست پا اتفاق می افتد.حمله نقرس می تواند ناگهانی باشد، و اغلب اوقات شما را در نیمه شب با این احساس که انگشت شست پا در حال سوختن است بیدار می کند. علائم و نشانه های نقرس تقریباً به طور ناگهانی و غالباً در شب اتفاق می افتد. این علائم عبارتند از:

• درد شدید مفصلی : نقرس معمولاً مفصل بزرگ انگشت شست پا را تحت تأثیر قرار می دهد ، اما ممکن است در  مفاصل دیگری مانند مچ پا ، زانو ، آرنج ، مچ و انگشتان نیز نمایان شود.
  • ناراحتی طولانی بعد از فروکش شدن شدیدترین درد: ممکن است برخی از ناراحتی های مفصلی از چند روز تا چند هفته طول بکشد. حملات بعدی احتمالاً طولانی تر بوده و مفاصل بیشتری را تحت تأثیر قرار می دهند.
  • التهاب و قرمزی مفاصل آسیب دیده : از دیگر نشانه های نقرس است که می تواند دامنه حرکتی شما را محدود کند، به طوری که با پیشرفت نقرس ، ممکن است نتوانید مفاصل خود را به طور عادی حرکت دهید. بنابراین بهتر است اگر علائم این چنینی دارید برای درمان نقرس در اصفهان  اقدام کنید.
درمان نقرس در اصفهان
علل ایجاد نقرس

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟ اگر درد ناگهانی و شدید در مفاصل دارید ، باید خود را به پزشک برسانید چرا که بیماری نقرس اگر برطرف نشود می تواند منجر به بدتر شدن درد و آسیب های جدی مفصلی گردد، همچنین عدم رسیدگی به این دردها ممکن است درمان نقرس در اصفهان را سخت تر کند.

شایع ترین علل ایجاد حمله نقرس

نقرس هنگامی رخ می دهد که بلورهای اورات در مفصل جمع شده و باعث التهاب و درد شدید می شود. هنگامی که مقادیر زیادی اسید اوریک در خون وجود داشته باشد، بلورهای ادرار می تشکیل شوند. بدن به هنگام تجزیه پورین – اسید اوریک تولید می کند، موادی که به طور طبیعی در بدن شما یافت می شوند. پورین همچنین در غذاهای خاصی مانند استیک ، گوشت و غذاهای دریایی یافت می شود. سایر غذاها نیز سطح بالاتری از اسید اوریک را تقویت می کنند، مانند نوشیدنی های الکلی ، به ویژه آبجو، و نوشیدنی های شیرین شده با قند میوه (فروکتوز). به طور معمول، اسید اوریک در خون شما حل می شود و از طریق کلیه ها به ادرار منتقل می شود. اما گاهی اوقات یا بدن بیش از حد اسید اوریک تولید می کند یا کلیه های شما اسید اوریک کمتری دفع می کنند وبا ایجاد چنین اختلالی در سیستم بدن منجر به بروز نقرس می شود.

هنگامی که این اتفاق می افتد ، اسید اوریک در بدن جمع می شود و در مفصل یا بافت اطراف آن کریستال های تیز، مانند سوزن ایجاد می شود که باعث درد ، التهاب و تورم می شود. اگر مقادیر زیادی اسید اوریک در بدن داشته باشید ، به احتمال زیاد به نقرس مبتلا خواهید شد. عواملی که سطح اسید اوریک را در بدن شما افزایش می دهند عبارتند از:

• داشتن یک رژیم غذایی غنی از گوشت
  • مصرف نوشیدنی هایی که با قند میوه (فروکتوز) شیرین شده اند
  • مصرف الکل ، به ویژه آبجو ، خطر نقرس را نیز افزایش می دهد
  • اضافه وزن

کنترل و درمان نقرس در اصفهان

افراد دارای فشار خون بالا و بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری های قلبی و کلیوی بیشتر در معرض خطر ابتلا به نقرس هستند. سن و جنسیت در ابتلا به نقرس نیز موثر است، تجربه ثابت کرده است که نقرس در مردان بیشتر اتفاق می افتد، اساساً به این دلیل که زنان سطح اسید اوریک کمتری دارند با این حال ، بعد از یائسگی، میزان اسید اوریک در زنان نیز بیشتر می شود. داشتن عمل جراحی و یا ضربه و آسیب دیدگی نیز می تواند خطر ابتلا به حمله نقرس را افزایش بدهد با داشتن یک رژیم درمانی مناسب و همچنین تغییر و اصلاح سبک زندگی  به طور موثر می توانید به درمان نقرس در اصفهان کمک کنید.