اصفهان، خیابان مرداویج، ابتدای خیابان رسالت، ساختمان مرداویج، طبقه‌ی ۶
ریزش موی برگشت پذیر

ریزش موی برگشت پذیر کدام موارد هستند؟

فهرست مطالب

عده‌ای گمان می‌کنند اگر موهای آنها شروع به ریزش کرد متوقف کردن این ریزش مو نشدنی است و همچنین موهای ریخته‌شده هرگز برنمی‌گردند. این افراد از وجود انواعی از ریزش مو به نام ریزش موی برگشت پذیر اطلاع ندارند. در این نوع ریزش مو فرد پس از بررسی علت ریزش مو و برطرف کردن آن کم‌کم شاهد برگشت موهای ریخته‌شده‌اش است. در ادامه به تعدادی از این ریزش موی برگشت پذیر اشاره می‌کنیم.

ریزش مو به‌خاطر استرس

این نوع ریزش یک نوع ریزش موی برگشت پذیر است. یعنی فرد پس از سپری کردن دوران استرس و اضطراب خود رویش مجدد موهای خود را می‌بیند. ممکن است کسانی که عزیزی را از دست می‌دهند و یا در حال سپری کردن دوران کنکور خود هستند را دیده باشید که از ریزش موهایشان شکایت می‌کنند. ریزش موی این افراد پس از رفع علت استرس متوقف خواهد شد.

ریزش مو به‌خاطر اختلالات هورمونی

هورمون‌ها مواد شیمیایی طبیعی در خون هستند که اگر در عملکرد آنها اختلالی به‌وجود بیاید ممکن است -علاوه‌بر مشکلات دیگر- ریزش مو و نازک شدن موهای سر را به همراه داشته باشد. ریزش مو به خاطر مشکلات هورمونی معمولاً یک ریزش موی برگشت پذیر است و جای نگرانی‌ای برای آن نیست.

کاهش وزن و ریزش مو

احتمالاً کسانی که به‌خاطر گرفتن رژیم دچار ریزش مو شده‌اند را دیده‌اید. ریزش مو در رژیم های غذایی درصورت رعایت نشدن بعضی موارد طبیعی است. اما خوشبختانه با دریافت مواد غذایی‌ای که بدن دچار کمبود آن شده است، این ریزش مو کم‌کم کاهش پیدا کرده و متوقف می‌شود.

ریزش موی برگشت پذیر به خاطر بیماری‌های پوستی سر

اگر پوست سر دچار بیماری شود و سلامت خود را از دست دهد توانایی خود برای نگه داشتن مو روی سر را از دست می‌دهد و درنتیجه موجب ریزش مو خواهد شد. بسیاری از این بیماری‌ها درصورت رسیدگی به‌موقع درمان شده و ریزش مو را قطع می‌کنند.

پس از ریختن موها چه کار کنم؟

درست است که راجع‌به ریزش موی برگشت پذیر صحبت کردیم و معتقدیم مشکل بسیاری از انواع ریزش مو حل شدنی است، اما در صورتی که تمایل دارید برگشت موهایتان سریع‌تر انجام شود نیاز است که هرچه سریع‌تر مشکلی که به‌خاطر آن موهایتان درحال ریزش است را برطرف کنید. سپس با تقویت خود با داروهای تقویتی و همینطور رعایت مسائل تغذیه‌ای به رشد مجدد و سریع‌تر موهایتان کمک کنید.

دیگر مقالات مرتبط

برای مطلع شدن از آخرین مطالب دکتر مینا
ایمیل خود را وارد کنید!

برای مطلع شدن از آخرین مطالب دکتر مینا ایمیل خود را وارد کنید!

اکنون دیدگاهی اضافه کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مشاوره

تکمیل این فرم در دادن مشاوره بهتر به شما کمک می‌کند.

دکتر مینا رضایی